En resumidas cuentas - Bitácora de Sun & Moon Parte 1

 

Introduccion

wena wena a todos, con el leakeo de pokémon Sun&Moon previo a su lanzamiento el 18 de noviembre (incluso hay varios que ya estan jugando el juego) hay mucha información rondando por internet y como jugadores de VGC  los datos internos de los pokémon nuevos, los nuevos ataques y las nuevas son muy importante, sobre todo que se acerca el International de UK el 9 de diciembre y el cambio de formato el 1ro de diciembre.

Desde este leakeo masivo he decidido recopilar toda la información necesaria y relevante para los jugadores de VGC entonces espero que a todos les funcione esta información (por mi parte siempre acudiré a esta “bitácora” si se me olvida alguna wea xDDDD) y si claro llega a faltar algo o dejar mala información no duden en comentarme en todas las redes para corregir y partir todos desde el mismo punto en este nuevo juego y en este nuevo VGC17’. Asi que partamos!

Pokédex.

La Alolan dex tiene un total de 300 pokémon, de los cuales 81 son totalmente nuevos y de VII Gen (35 Full Evolved, 10 Legendarios y 8 UltraBeast)

De todas maneras los dejo con todos los pokémon de la alolan dex de cada región con las siguientes imágenes.

f:id:TGHomero:20161110184555p:plain

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f:id:TGHomero:20161110184529p:plain

f:id:TGHomero:20161110184552p:plain

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Ahora nombraré en orden los pokémon de Alola para que ya nos vayamos familiarizando con toda esta nueva región.

Rowlet – Dartrix – Decidueye – Litten – Torracat – Incineroar – Popplio – Brionne – Primarina – Pikipek – Trumbeak – Toucannon – Yungoos – Gumshoos – Grubbin – Charjabug – Vikavolt – Crabrawler – Crabominable – Oricorio (x4) – Cutiefly – Ribombee – Rockruff – lycanroc – Lycanroc Midnight – Wishiwashi – Wishiwashi School – Mareanie – Toxapex – Mudbray – Mudsdale – Dewpider – Araquarid – Fomantis – Lurantis – Morefull – Shiinotic – Salandit(12.5%H) – Salazzle(100%H) – Slufful – Bewear – Bounsweet – Sleenee – Tsareena – Comfey – Oranguru – Passimian – Wimpod – Golisopod – Sandygast – Palossand – Pyukumuku – Type:Null – Silvally -  Minior – Komala – Tortunator -  Togedemaru – Mimikyu – Bruxish – Drampa – Dhelmise – Jangmo-o – Hakamo-o – Komoo-o – Tapu koko – Tapu Lele – Tapu Bulu – Tapu Fini – Cosmog – Cosmoem – Solgaleo – Lunala – [UB 00] Nihilego – Buzzwole [UB 01] – Pheromosa [UB02] -  Xurkitree – Celesteele – Kartana – Guzzlord – Necrozma – Magearna – Marshadow

Las bases stats de cada pokémon pueden verlas acá: 

#722 (Rowlet): 68/55/55/50/50/42 - Pastebin.com

Con esto dicho mencionaré cambios en algunos pokémon ya existentes que se agregan a los mecanismos, los siguientes pokémon se vieron buffeados:

Kanto ~
f:id:TGHomero:20161110184934p:plain: ATK 85 ->95

f:id:TGHomero:20161110184942p:plainATK 80 -> 100

f:id:TGHomero:20161110185059p:plainATK 65 -> 90

f:id:TGHomero:20161110185012p:plainSPE 100 -> 110

f:id:TGHomero:20161110185149p:plainSPE 140 -> 150

f:id:TGHomero:20161110185113p:plainSpD 65 -> 75

Jhoto ~

f:id:TGHomero:20161110185339p:plainSpA 76 ->86

f:id:TGHomero:20161110185345p:plainSpD 60 -> 70

f:id:TGHomero:20161110185408p:plainDEF 75 ->85

f:id:TGHomero:20161110185419p:plainHP 50-> 60 / SpA 80 -> 90

f:id:TGHomero:20161110185431p:plainHP 55 -> 65 / DEF 85 -> 95 / SpD 85 -> 95

f:id:TGHomero:20161110185436p:plainHP 65 -> 85

Hoenn ~

f:id:TGHomero:20161110185551p:plainSpA 50 -> 75 (lel)

f:id:TGHomero:20161110185604p:plainSpA 85 -> 95

f:id:TGHomero:20161110185611p:plain SpA 80->100 / SPE 60 -> 80

f:id:TGHomero:20161110185625p:plainSPE 70 -> 90

f:id:TGHomero:20161110185646p:plainDEF 55 -> 75 / SpD 75 -> 85

f:id:TGHomero:20161110185650p:plainDEF 55 -> 75 / SpD 75 -> 85

f:id:TGHomero:20161110185710p:plainHP 70 -> 90

f:id:TGHomero:20161110185740p:plainHP 70 -> 90

f:id:TGHomero:20161110185720p:plainHP 65 -> 75 / DEF 70 -> 80 / SpD 80 -> 90

Sinnoh~
Nada

Unova ~

f:id:TGHomero:20161110190031p:plainHP 55 -> 65

f:id:TGHomero:20161110185954p:plainAtk 95 -> 105

f:id:TGHomero:20161110190053p:plainATK 110 -> 130

f:id:TGHomero:20161110190103p:plainHP 70 -> 80 / Def 30 -> 50

Ademas de esto los siguientes pokémon cambiaron su habilidad secundaria, casi todos tenían la misma habilidad (1) y (2):

f:id:TGHomero:20161110190253p:plain: (2) Keen Eye -> Hydrationf:id:TGHomero:20161110185604p:plain: (2) Keen Eye -> Drizzle

f:id:TGHomero:20161110190327p:plain: (2) White Stone -> Droughtf:id:TGHomero:20161110190407p:plain (2) Sturdy -> Weak Armor

f:id:TGHomero:20161110190411p:plain: (2) Sturdy -> Weak Armor f:id:TGHomero:20161110190432p:plain (2) Sturdy -> Sand Stream

f:id:TGHomero:20161110190518p:plain: (2) Ice Body -> Snow Cloakf:id:TGHomero:20161110190524p:plain (2) Ice Body -> Snow Cloak

f:id:TGHomero:20161110190608p:plain: (2) Ice Body -> Snow Warningf:id:TGHomero:20161110190533p:plain:(2) Snow Cloak -> Slush Rush

f:id:TGHomero:20161110190053p:plain: (2) Snow Cloak -> Slush Rush

Bien y los nerf/cambios son a los siguientes pokémon:

f:id:TGHomero:20160926094703p:plain: en habilidad (1), (2) y (HA) pasa de ser Levitate a Cursed Body

f:id:TGHomero:20161110190800p:plain: (HA) Volt Absorb -> Inner Focus

f:id:TGHomero:20161110190750p:plain: (HA) Water absorb -> Inner Focus

f:id:TGHomero:20161110190753p:plain: (HA) Flash Fire -> Inner Focus

Ahora pasaremos a una herramienta muy importante al comienzo de todo VGC y metagame en gral, que son los Speed Tiers, ordenaré desde los pokes más rapidos al más lento que están disponibles en la Alola Dex (VGC 17’) (nombraré a los de alola por si las moscas)

Base Speed  -  Pokémon  - (+Spe Ev:252 Iv:31 – Ev:252 IV:31 - -Spe Ev:0 IV:0)

151 - f:id:TGHomero:20161116173713p:plain - ( 223-203-153)

130 - f:id:TGHomero:20161110191036p:plainf:id:TGHomero:20161110191013p:plainf:id:TGHomero:20161110191122p:plainf:id:TGHomero:20161110191046p:plain-  (200-182-121)

126 - f:id:TGHomero:20161110191154p:plain - (195-178-117)

125 -f:id:TGHomero:20161110191231p:plain - (194-177-117)

124 - f:id:TGHomero:20161110191313p:plain- (193-176-116)

120 - f:id:TGHomero:20161110191420p:plainf:id:TGHomero:20161110191436p:plainf:id:TGHomero:20161110191456p:plain- (189-172-112)

117 - f:id:TGHomero:20161110191539p:plain(185-169-109)

116 - f:id:TGHomero:20161110191556p:plain - (184-168-108)

115 -f:id:TGHomero:20161110191648p:plainf:id:TGHomero:20161110191658p:plain - (183-167-108)

112 - f:id:TGHomero:20161110191727p:plain (180-164-105)

110 -  f:id:TGHomero:20161110191846p:plainf:id:TGHomero:20161110191852p:plainf:id:TGHomero:20161110191826p:plainf:id:TGHomero:20161110191815p:plainf:id:TGHomero:20161110191836p:plainf:id:TGHomero:20161110191921p:plainf:id:TGHomero:20161110191946p:plainf:id:TGHomero:20161110192011p:plain - (178-162-103)

109 - f:id:TGHomero:20161110192052p:plain f:id:TGHomero:20161116174237p:plain- (177-161-102)

105 -f:id:TGHomero:20161110192111p:plain(172-157-99)

103 - f:id:TGHomero:20161110192147p:plainf:id:TGHomero:20161116174327p:plain (170-155-97)

102 - f:id:TGHomero:20161110192211p:plain (179-154-96)

100 - f:id:TGHomero:20161110192244p:plainf:id:TGHomero:20161110192249p:plainf:id:TGHomero:20161110192258p:plainf:id:TGHomero:20161110192315p:plainf:id:TGHomero:20161110192332p:plainf:id:TGHomero:20161110192323p:plainf:id:TGHomero:20161110192341p:plain(167-152-94)

97 - f:id:TGHomero:20161110192429p:plain(163-140-91)

96 - f:id:TGHomero:20161110192456p:plainf:id:TGHomero:20161110192450p:plain(162-148-90)

95 - f:id:TGHomero:20161110192605p:plainf:id:TGHomero:20161110192622p:plainf:id:TGHomero:20161110192641p:plainf:id:TGHomero:20161110192650p:plainf:id:TGHomero:20161110192657p:plainf:id:TGHomero:20161110192551p:plainf:id:TGHomero:20161110192537p:plain - (161-147-90)

93 - f:id:TGHomero:20161110192802p:plainf:id:TGHomero:20161110192809p:plainf:id:TGHomero:20161110192814p:plainf:id:TGHomero:20161110192818p:plain - (159-145-88)

92 -f:id:TGHomero:20161110193055p:plainf:id:TGHomero:20161110193006p:plain - (158-144-87)

91 - f:id:TGHomero:20161110193120p:plain - (157-143-86)

90  - f:id:TGHomero:20161110193156p:plainf:id:TGHomero:20161110193209p:plainf:id:TGHomero:20161110193304p:plainf:id:TGHomero:20161110193330p:plainf:id:TGHomero:20161110193319p:plain- (156-142-85)

85- f:id:TGHomero:20161110193418p:plainf:id:TGHomero:20161110205500p:plainf:id:TGHomero:20161110193403p:plainf:id:TGHomero:20161110193413p:plain - (150-137-81)

83 - f:id:TGHomero:20161110193615p:plainf:id:TGHomero:20161116174604p:plain - (148-135-79)

82 - f:id:TGHomero:20161110193645p:plain - (147-134-78)

81 - f:id:TGHomero:20161110193751p:plainf:id:TGHomero:20161110193737p:plain(146-133-77)

80 - f:id:TGHomero:20161110193817p:plainf:id:TGHomero:20161110193833p:plainf:id:TGHomero:20161110194008p:plainf:id:TGHomero:20161110193914p:plainf:id:TGHomero:20161110194002p:plainf:id:TGHomero:20161110193931p:plainf:id:TGHomero:20161110193939p:plainf:id:TGHomero:20161110193952p:plainf:id:TGHomero:20161110193859p:plain- (145-132-76)

79 -f:id:TGHomero:20161110190608p:plainf:id:TGHomero:20161116174645p:plainf:id:TGHomero:20161116174654p:plain - (144-131-75)

77 - f:id:TGHomero:20161110194115p:plain - (141-129-73)

75- f:id:TGHomero:20161110194240p:plainf:id:TGHomero:20161110194227p:plainf:id:TGHomero:20161110194159p:plainf:id:TGHomero:20161110194247p:plainf:id:TGHomero:20161110194216p:plainf:id:TGHomero:20161110194149p:plain- (139-127-72)

72 - f:id:TGHomero:20161110194425p:plain- (136-124-69)

71 -f:id:TGHomero:20161110194534p:plain -  (135-123-68)

70 - f:id:TGHomero:20161110194621p:plainf:id:TGHomero:20161110194635p:plainf:id:TGHomero:20161110194604p:plainf:id:TGHomero:20161110194612p:plainf:id:TGHomero:20161110194557p:plain - (134-122-67)

68 - f:id:TGHomero:20161110194733p:plain - (132-120-65)

67 - f:id:TGHomero:20161110194759p:plainf:id:TGHomero:20161110194754p:plain -  (130-119-64)

65 -  f:id:TGHomero:20161110194901p:plainf:id:TGHomero:20161110194815p:plainf:id:TGHomero:20161110194919p:plainf:id:TGHomero:20161110194839p:plainf:id:TGHomero:20161110194911p:plainf:id:TGHomero:20161110194856p:plainf:id:TGHomero:20161110195052p:plainf:id:TGHomero:20161110194933p:plainf:id:TGHomero:20161110194948p:plainf:id:TGHomero:20161110194833p:plain- (128-117-63)

61 - f:id:TGHomero:20161116174805p:plain(124-113-59)

60 - f:id:TGHomero:20161110195229p:plainf:id:TGHomero:20161110195252p:plainf:id:TGHomero:20161110195321p:plainf:id:TGHomero:20161110195305p:plainf:id:TGHomero:20161110195343p:plainf:id:TGHomero:20161110195331p:plainf:id:TGHomero:20161110195114p:plainf:id:TGHomero:20161110195123p:plainf:id:TGHomero:20161110195129p:plainf:id:TGHomero:20161110195154p:plainf:id:TGHomero:20161110195146p:plainf:id:TGHomero:20161110195203p:plain - (123-112-58)

58 - f:id:TGHomero:20161110195455p:plainf:id:TGHomero:20161110195504p:plain - (121-110-56)

56 - f:id:TGHomero:20161110195551p:plainf:id:TGHomero:20161110195528p:plainf:id:TGHomero:20161110195544p:plainf:id:TGHomero:20161110195601p:plain - (118-108-54)

55 - f:id:TGHomero:20161110195640p:plain - (117-107-54) 

50 - f:id:TGHomero:20161110195710p:plainf:id:TGHomero:20161110195713p:plainf:id:TGHomero:20161110195737p:plainf:id:TGHomero:20161110195726p:plainf:id:TGHomero:20161110195745p:plain(112-102-49)

45 - f:id:TGHomero:20161110200034p:plainf:id:TGHomero:20161110200041p:plainf:id:TGHomero:20161110200019p:plainf:id:TGHomero:20161110200026p:plainf:id:TGHomero:20161110200005p:plainf:id:TGHomero:20161110195955p:plainf:id:TGHomero:20161110200119p:plainf:id:TGHomero:20161110200140p:plainf:id:TGHomero:20161110200150p:plain(106-97-45)

43 -  f:id:TGHomero:20161110200251p:plainf:id:TGHomero:20161110200256p:plainf:id:TGHomero:20161116174923p:plain - (104-95-43)

42 - f:id:TGHomero:20161110200320p:plain (103-94-42)

40 - f:id:TGHomero:20161110200458p:plainf:id:TGHomero:20161110200534p:plainf:id:TGHomero:20161110200553p:plainf:id:TGHomero:20161110200545p:plainf:id:TGHomero:20161110200610p:plain - (101-92-40)

39 -  f:id:TGHomero:20161110200751p:plainf:id:TGHomero:20161110200738p:plain(100-91-39)

36 - f:id:TGHomero:20161110200826p:plainf:id:TGHomero:20161110200821p:plain - (96-88-36)

35 - f:id:TGHomero:20161110200932p:plainf:id:TGHomero:20161110200859p:plainf:id:TGHomero:20161110200921p:plainf:id:TGHomero:20161110200910p:plain - (95-87-36)

32 - f:id:TGHomero:20161110201101p:plain - (92-84-33)

30 - f:id:TGHomero:20161110201240p:plainf:id:TGHomero:20161110201137p:plainf:id:TGHomero:20161110201146p:plainf:id:TGHomero:20161110201215p:plainf:id:TGHomero:20161110201156p:plainf:id:TGHomero:20161110201249p:plainf:id:TGHomero:20161110201128p:plainf:id:TGHomero:20161110201121p:plain - (90-82-31)

25 - f:id:TGHomero:20161110190432p:plain - (84-77-27)

20 - f:id:TGHomero:20161110190327p:plain - (79-72-22)

5 -f:id:TGHomero:20161110201453p:plain (62-57-9)

Con esto ya en la palestra y los pokémon que eventualmente ocuparemos [creo que varios ya estan armando sus teams o incluso los tengan listos al momento que pasen el juego] pasaré a explicar el mecanismo del Z-move, no es algo que domino ya que aún falta información pero les dejaré con links explicatorios (en ingles) de estos, además de la lista de Z-move disponibles.

f:id:TGHomero:20161110201636p:plain Z – Move f:id:TGHomero:20161110201619p:plain

El mecanismo inicial es igual a la megaevolución, para hacer un z-mov se necesita la pulsera Z [mega ring], donde poner los cristales Z [mega stone].  Para realizar hay que unirse en cuerpo y alma y bailar al compas junto a tu pokemon para que unan todo su ki/shakra/nen y weas y hagan un bomba nuclear mega destructica pa reventar los pequeños wingull que se crucen en su camino ~ ~ ~ 

Hay 2 tipos de Z crystals, A: son 18 principales, uno por tipo, y B: los cristales que son ocupado específicamente por ciertos pokemon.  El z move a utilizarse depende del z-crystal que el pokémon lleva; el z move funciona potenciando {nuclearmente al parecer} un movimiento que el pokémon ya conoce, entonces el pokémon debe conocer el movimiento apropiado para hacer el z-move.
Para los z-crystal por tipo, el pokémon debe conocer un movimiento del mismo tipo del z-crystal; para los z-crystal específicos, cada pokémon debe conocer un movimiento en específico.

Ahora veamos los detalles de los Z moves

- El entrenador puede realizar UN z-move por batalla.
- Los Z-move son capaces de traspasar los distintos “protects” pero hacen el 25% del daño real
- Los Z-crystals no puede ser quitados por knock off (aun no se confirma si puede intercambiarse con trick/switcheroo, pero da la impresión que los cristales al igual que las megapiedras no se ven afectadas por ninguno de estos efectos)
- Hay más z-move que tan solo los de destrucción masiva, por ejemplo, hacer un z-move sobre un movimiento de status dará efectos distintos (que serán mostrados en una lista) es decir Z-splash no hará nada por ser splash pero al pokémon le aumentará el ataque en +3
- Z-Nature Power  será del  Z-move respectivo aplicándose el efecto por Terreno)
es decir Z-nature power in Misty Terrain = Z-Moonblast -> Twinkle Tackle

f:id:TGHomero:20161110201735p:plain


- Z-Hidden Power siempre se transformará en el Z-move Normal Breakneck Blitz sin importar el tipo del hidden power

- Z- Belly Drum primero recuperará el 100% del usuario, luego aplicará el efecto de belly drum ( -50% hp +6 Atk) entonces se puede utilizar Z-Belly drum teniendo MENOS del 50% de HP

Los dejo con ejemplos de un z-move que pega y otro de status

Z- Move Demostration Spoiler

Z- Move Status -> Z-Splash

creí que era un mecanismo más complejo, pero solo es un poco enredado, con la practica será más simple de utilizar y crear estrategias con los Z-moves. Ahora los dejo con los Z-move existentes y en los Z-move específicos los dejo con el move que es necesario que conozca el poke:

Z- move por tipo

> Electric -  Gigavolt Havoc
> Fighting -  All-Out Pummeling
> Normal - Breakneck Blitz
> Fire - Inferno Overdrive
> Water - Hydro Vortex
> Grass - Bloom Doom
> Ice- Subzero Slammer
> Flying- Supersonic Strike
> Bug - Savage Spin-Out
> Poison - Acid Downpour
> Dark - Black Hole Eclipse
> Dragon - Devastating Drake
> Ground - Tectonic Edge
> Psychic - Shattered Psyche
> Steel - Corkscrew Crash
> Ghost - Never-Ending Nightmare
> Rock - Continental Crush
> Fairy - Twinkle Tackle

 

 Z- move específico

>Pulverizing Pancake (Snorlax) [Requiere Giga Impact] (210 power)
>Stoked Sparksurfer (Alolan Raichu) [Requiere Thunderbolt] (175 power) paraliza al target
>Catastropika (Pikachu) [Requiere Volt Tackle]
>10,000,000 Volts Thunderbolt (Ash-Pikachu) [Requiere Thunderbolt](195power) aumenta la prob de critico
>Extreme Evoboost (Eevee) [Requiere Last Resort]
>Guardian of Alola (Tapu Koko/Lele/Bulu/Fini) [Requiere Nature’s Madness]
>Sinister Arrow Raid (Decidueye) [Requiere Spirit Shackle] (180 power)
>Malicious Moonsault (Incineroar) [Requiere Darkest Lariat] (180 power)
> Oceanic Operetta (Primarina) [Requiere Sparkling Aria] (195 power)
> Genesis Supernova (Mew) [Requiere Psychic](185 power) luego de pegar déja psychic terrain
> Soul-Stealing Seven Star Strike (Marshadow) [Requiere Spectral Thief] (195 power)

Primero los dejo con la lista de Z-Status moves

Status Z-Move Bonus Side Effects - Pastebin.com >

brijido no? ya podi comenzar a cranear algo más allá de straight-forward nuke Z-move pero ahi dependerá del jugador si gastar su z-move en healear algun poke o aplicar los efectos secundarios de cada z-move a su beneficio.

Bien ahora los dejo con una lista del mismo tipo pero con los movimientos para que analicen un poco cuanto pegaría cada z-move

Z - Moves In Action! >

con toda esa monstruosidad puesta en la mesa, analizamos que los movimientos exclusivos de los restrited como V-create y dragon ascent son los z-type move más agilaos llegando hasta 220 potencia

Nos queda la pregunta, ¿cual es el efecto de cada z-move? Y si realmente estos tienen, se mantendrá el efecto del  movimiento utilizado para activar el z-move?

Pudimos analizar que por ejemplo Z-Destiny Bond, aplica primero el efecto Z que sería “Becomes center of attention” osea algo así como “florerito de mesa” una nueva mecánica al parecer utilizable en las Battle Royal que también veremos en VGC; y luego el efecto normal de Destiny bond que es si el usuario de Destiny bond se debilita, el pokémon que debilitó al usuario también se debilita. Entonces Z-destiny bond es algo asi como Destiny bond  + follow me en el mismo move.

Seguiremos esperando las mecanicas completas de los z-move cualquier información seguiré actualizando este punto que quizás sea el más importante.

Nuevos Movimientos

Como toda generación también hay movimintos nuevos en esta gen, y son los siguientes:
[los nombres en español no los conozco]

Shore up
The User regains up to half of its max HP. It restores more HP in a Sandstorm. (su recover de arena)
Ground – Status – 10 pp
Priority: 0
Target: Self


First Impression
Although This move has a great power, it only works the first turn the users is in battle.( su fake out bicho sin flinch, brijido)
Bug – Physical  - 10pp
90 Power 100% Acc
Priority: +2
Z move (savage spin-out ->175 power)

Baneful Bunker
In addition to protecting the user from attacks, this move also poisons any attacker that makes direct contact. (como un protect veneno y wea)
Poison – Stauts – 10 pp
Priority: +4
Target: Self

 Spirit Shackle (la exclusiva de decicueye)
The user attacks while simultaneously stitching the target’s shadow to the ground to prevent the target from escaping. (osea lo déjà encerrado, como shadow tag o mean look)
Ghost – Physical – 10 PP
80 power 100% acc (z-ghost move 160 power)

Darkest Lariat (exclusive incineroar)
The user swings both arm and hits the target. The target stat changes don’t affect this attack’s damage (algo asi como chip away o sacred sword)
Dark-physical -10 pp
85 power – 100% acc (z-dark move 160 power)

Sparkling Aria (exclusive primarina)
the user bursts into song, emitting many bubbles. Any pokemon suffering from a burn will be healed by the touch of these bubbles. (cura el burn del pokémon que reciba el move)
Water-special-10pp
90 power – 100% acc
Doble target (z-water move 175 power)

Ice Hammer
the user swings and hits with its strong, heavy fist. It lowers the user’s speed, however. (hammer arm tipo hielo osea -1 spe cuando pega)
Ice – Physical – 10PP
100 power – 90% acc (z-ice move 180 power)

Floral Healing
The user restores the target’s hp by up to half of its max HP. It restores more hp when the terrain is grass. (recover in grass terrain)
Fairy –status-10pp

High Horsepower
The user fiercely attacks the target using its entire body (osea nada)
Ground-physical-10pp
95 power – 95%acc (z ground move 175 power)

Strenght Sap
The user restores its hp by the same amount as the target attack stat. it also lowers the target attack stat (interesante move, recuperai hp dependiendo el atk del oponente y ademas lo déjà en -1 atk)
Grass-status-10pp
100%Acc

Solar Blade
In this two-turn attack, the user gathers light and fills a blade with the light’s energy, attacking the target on the next turn. (osea un rayo solar fisico)
Grass-physical-10pp
125power - 100%acc (z grass move 190 power)

Leafage
The user attack by pelting the target with leaves (nada)
Grass-physical-40pp
40 power – 100% acc (z-grass move 100 power)

Spotlight
The user shines a spotlight on the targe so that only the target will be attacked during the turn. (este si  es un ataque muy interesante igual, como decia mas arriba es una mecánica implementada en las Battle royal, habrá que ver como funciona en VGC, es decir si yo hago “spotlight” al frente, el pokémon del lado le pegará a su compañero? Si no tendría sentido, además solo quien recibe “spotlight” es quien puede debilitar al “spotlighter”
Normal-status-20pp
Priority +3 ¡!!!

Toxic Thread
The user shoots poisonous threads to poison the target and lower the target’s speed stat ( osea envenena siempre y te déjà -1 Spe)
Poison-Status-100% acc

Laser Focus
The user Concentrates intensely. The attack on the next turn always results in a critical hit (algo asi como lock-on pero en vez de que no falle, sera siempre crit)
normal-status-30pp
Target: self

Gear Up
The user engages it gears to raise the Atk and SpAtk of ally pokemon with the plus or minus ability (lo ocupai al lado y sube +1 atk y SpAtk a los pokes con minus/plus )
steel-status-20 pp
Target: ally

Throat Chop
The user attacks the target throat and the resultant suffering prevent the targer from using moves that emit sound ( como un chop de lucha libre po weon xDDDDD)
Dark-physical-15pp
80 power 100% acc (z-dark move 160 power)

Pollen Puff
The user attack the enemy with pollen puff that explodes. If the target is an ally it gives a pollen puff that restores hp instead (cuando lei crei que era algo asi como ‘polvora’ pero no, son 2 efectos, pa delante nada pal lado healea)
Bug-special-15pp
90 power-100%acc (z-bug move 175 power)

Anchor Shot
The user entangles the target with its anchor chain while attacking. The trget becomes unable to flee. ( el mismo efecto de shadow tag o mean look)
Steel-physical-20pp
80 power 100% acc (z-steel move 160)

Psychic Terrain
This portects pokémon on the ground from priority moves and powers up psuchic type move for five turns (lo mismo que los terrain por tipo boostea ataque, y como vimos en el trailer previene los priority moves)
Psychic-status-10pp

Lunge
The user makes a lunge at the target, attacking with full fore. This also lowers the target’s  attack stat. (pega y te déja en -1 atk)
Bug-physical-15pp
80 power 100% acc (z-bug move 160power)

Fire Lash
The user strikes the target with a burning lash. This also lowers the target’s defense stat (pega y te déja en -1 Def)
Fire-physical-15pp
80 power 100%acc (z fire move 160 power)

Power Trip
The user boasts its strength and attacks the target. The more the user’s stats are raised, the greater the move’s power (el efecto funciona igual qu stored power)
Dark-physical-10pp
20 power 100%acc (z-dark move 160)

Burn Up
To inflict massive damage, the user burn itself ouot. After using this move, the will no longr fire type. (brijida la wea, te pega un tackle a lo bonzo y luego déjà d ser tipo fugo, ahi veremos de que poke será)
Fire special 5 pp
130 power 100%acc (z fire move 195)

Speed Swap
The user exchanges speed stats with the target (se cambian la speed entre el usuario y el target)
psychic-status-10pp

Smart Strike
The user stabs the target with a sharp horn. This attack never misses (nunca falla)
Steel-physical-10pp
70 power  --%acc (z-steel move 140 power)

Purify
the user heals the target’s status condition. If the move secceds, it also restores the user’s own hp.
Poison-status-20pp

Revelation Dance
The user attacks the target by dancing very hard. The user’s type determines the type of this move. (es el ataque de los pajarito, oricorio)
normal-special-15pp
90 power 100%acc (z-normal move 175)

Core Enforcer
If the pokémon the user has inflicted damage on have already used theis move, this move eliminates the effect of the target ability (no entendí ni mierda)
Dragon-special-10pp
100 power 100%acc
Doble Target (z-dragon move 140)

Trop Kick
The user lands an intense kick of tropical origins on the target this also lowers the target’s attack stat. (pega y -1 atk)
grass-pshysical-15pp
70power 100%acc (z-grass move 140)

Instruct
the user instructs the target to use target’s last move again ( el move de oranguru, hace que el movimiento ya utilizado vaya denuevo, osea pegar 2 veces)
Psychic-status-15pp

Beak Blast
The user first heats up its beak, and the it attacks the target. Making direct contact with the pokemon while it’s heating up it beak results in a burn. (si pega y hace contacto, quemara al pokemon)
Flying physical 15pp
100 power 100%acc
Priority: -3 (z-flying move 180 power)

Clanging scales
The user rubs the scales on its entire body and makes a huge noise to attack the opposing pokemon. The user’s defense stats goes down after the attacks (pega y se queda -1 Def)
Dragon-special-5pp
110 power 100%acc
Doble target (z-dragon move 185 power)

Dragon Hammer
The user uses its body like a hammer to attack the target and inflict damage (nada, es la wea de exeggcutor alola)
dragon-physical-15pp
90 power 100%Acc (z-dragon move 175 power)

Brutal Swing
The user swings its body around violently to inflict damage on everything in its vicinity (reparte y no consejos…nada)
dark-physical-20pp
60 power 100%acc
Doble Target (z-dark move 120 power)

Aurora Veil
This move reduces damage from physical and special move for five turn, this can be used only in a hailstorm. ( es como  un lightscreen/reflects en granizo)
ice-status-20pp

Shell Trap
The user sets a Shell trap. If the user is hit by a physical move, the trap will explode and inflict damage on the opposing pokemon.
Fire-Special-5pp
150 power 100%acc
Doble Target
Priority: -3 (z-fire move 200 power)

Fleur Cannon
The user unleashes a strong beam. The attack’s recoil harshly lowers the user sp.atk stat (pegai y quedai -2 SpAtk)
Fairy-special-5pp
130 power 90%acc (zfairy move 195 power)

Psychic Fangs
The user bites the target with its psychic capabilities. This can also destroy light screen and reflect (igual a brick break)
Psychic-physical-10pp
85 power 100%acc (z-psychic move 160 power)

Stomping Tantrum
Driven by frustration, the user attacks the target. If the user’s previous move has failed, the power of this move doubles.
Ground-physical-10pp
75 power 100%acc (z-ground move 140 power)

Shadow Bone
The user attacks by beatings the target with a bone that contains a spirit. This may also lower the target’s defense stat. (huesaso y déjà -1 def)
ghost-physical-10pp
85power-100%acc (z-ghost move 160 power)

Accelerock
The user smashes into the target at high speed. This move always goes first (quick attack roca)
Rock physical 20pp
40 power 100%acc
Priority: +1 (z-ground move 100 power)

Liquidation
the user slams into the target using a full-force blast of water. This may also lower the target’s defense stat. (pega y déja en -1 def)
water-physical-10pp
85 power 100%acc (z-water move 160)

Prismatic Laser
The user shoots powerful laser using the power of a prism. The user can’t move on the next turn. (su hiperrayo psychic paque)
Psychic-special-10pp
160power 100%acc (z-psychic move 200 power)

Spectral Thief
The user hides in the target’s shadow, steals the target’s stat boost and the attacks. ( la wea maricona, te quita los stat boost y luego pega, como pa tirarle un swagger al frente)
ghost-physical-10pp
90 power 100%acc (z ghost move 175 power)

Sunsteel Strike
The user slams into the target with force of a meteor. This move can be used on the target regardless of the abilities. ( la wea le pega todo, aunque tenga Wonder guard parece)
steel-physical-5pp
100power-100%acc (z-steel move 180 power)

Moongeist Beam
The user emits a sinister ray to attack the target. This move can be used on the targer regardless of its abilities. (igual al anterior pero ghost)
ghost-special-5pp
100 power-100%acc (z-ghost move 180 power)

Tearful Look
The user gets teary eyed to make the target tose its combative spirit. This lowers the target’s attack and sp.atk stats. (-1 atk y -1 SpAtk al target)
normal-status-20pp

Zing Zap
A Strong electric blast crashes down on the target, giving it an electric shock. This may also make the target flinch. (un wate electric y flinch)
Electric-Physical-10pp
80 power 100%acc
30 % flinch (z-electric move 160)

Nature’s Madness
The user hits the target with the force f nature. It halves the target’s hp (exclusive tapus, su superfang loco)
Fairy-special-10pp
-- power 90%acc (z-move fairy 100 power)

Multi-attack
Cloaking itself in high energy the user slams into the target. The memory held determines the move’s type (de silvally al parecer, pega dependiendo la memoria que le pongai)
normal-physical-10pp
90 power 100%acc (z-normal move 185 power)

Además de los movimientos ya existentes tiene los siguientes cambios:

Dark Void 80 Acc -> 50 Acc
Thunder Wave 100 Acc -> 90 Acc
Destiny Bond si es ocupado repetidas veces puede fallar, nose si es la misma probabilidad que los protect, pero similar
Leech Life 30 Power -> 80 Power

y a 5 min de estar en evo, vi el zelda de smogon, los dejo con el cambio de movepool destacable de algunos pokémon:

Kanto
Butterfree - Air Slash
Wigglytuff - Stockpile
Clefable - Spotlight
Mankey - Power Trip
Primeape - Stomping Tantrum
Growlithe - Burn Up
Dodrio - Jump Kick & Swords Dance
Marowak - Stomping Tantrum
Starmie - Spotlight
Gyarados - Hurricane
Snorlax - High Horsepower
Zapdos - Magnetic Flux
Moltres - Burn Up
Mewtwo - Laser Focus

Johto
Typhlosion - Burn Up
Furret - Coil
Noctowl - Moonblast
Leadian - Air Slash
Ariados - Swords Dance & Toxic Thread
Pichu - Electric Terrain
Bellossom - Quiver Dance
Sudowoodo - Head Smash & Tearful Look
Dunsparce - Air Slash & Dragon Rush
Sneasel - Throat Chop
Corsola - Liquidation
Delibird - Drill Peck
Mantine - Roost
Suicune - Sheer Cold

Hoenn
Swellow - Hurricane
Surskit - Lunge
Carvanha - Psychic Fangs
Wailord - Noble Roar
Grumpig - Belch
Spinda - Spotlight
Flygon - Dragon Dance
Seviper - Swords Dance
Whiscash - Belch
Lunatone - Power Gem
Solrock - Flare Blitz

Sinnoh
Bibarel - Swords Dance & Aqua Jet
Wormadam - Quiver Dance & Bug Buzz
Mothim - Lunge
Ambipom - Dual Chop
Skuntank - Sucker Punch
Lucario - Laser Focus
Probopass - Magnetic Flux
Froslass - Will-O-Wisp

Unova
Watchog - Nasty Plot
Lillipup - Psychic Fangs
Simisage - Frenzy Plant
Simisear - Blast Burn
Simipour - Hydro Cannon
Musharna - Psychic Terrain
Throh - Mat Block
Basculin - Head Smash
Krookodile - Power Trip
Tirtouga - Liquidation
Emolga - Speed Swap
Alomomola - Play Nice
Klinklang - Gear Up
Beheeyem - Psychic Terrain
Golurk - High Horsepower & Stomping Tantrum
Heatmor - Fire Lash

Kalos
Litleo - Flare Blitz
Pancham - Power Trip
Pangoro - Bullet Punch
Diancie - Power Gem


y eso hasta ahora ahi iré actualizando

 Esos serían todos los ataques nuevos y sus efectos, ahora ahí hay que cachar de cual es cada uno. 


Objetos Nuevos:

A la rápida nombraré los objetos y sus efectos que tienen que ver con el competitive, no mencionaré nada respecto a la historia:

> Estan los 29 z-crystal casi todos tiene como sufijo “lium Z”
- Adrenaline Orb: Using it makes wild pokemon more likely to call for help. If held by a pokemon, its boosts sped when intimidated. It can be used only once.
- Ice Stone: A peculiar stone that can make certain pokemon species of pokémon evolve. It has an unmistakable snowflake pattern.
- Terrain Extender: An item to be held by a poémon it extends the duration of the terrain caused by the holder’s move or ability.
- Protective Pads: An item to be held by a pokémon. These pads protects the holder from effects caused by making direct contact with the target.
- Electric Seed: It boost on Def on electric terrain. It can only be used once.
- Psychic Seed: It boost on Sp.Def on psychic terrain. It can only be used once.
- Misty Seed: It boost on Sp.Def on misty terrain. It can only be used once.
- Grassy Seed: It boost on Def on grassy terrain. It can only be used once.

(18 type) Memory: A memory disc that contains XXX-type data. It changes the type of the holder if held by certain species of pokémon. (existe una por tipo)

Junto a este agregaremos las MT que fueron reemplazadas:
> TM 01 Work Up (era Hone Claws)
> TM 28 Leech Life (era Dig)
> TM 59 Brutal Swing [the user swing its boidy around violently to inflict damage on everything in its vicinity] (era Incinirate)
> TM 67 Smart Strike (the user stabs the target a sharp horn, it never misses) [era retialite]
> TM 94 Surf (era Secret Power)
> TM 98 Waterfall (era Power-up Punch :'( )

Y finalmente en esta 1ra parte (fue mucha info xDDDDDDDDD y ni siquiera hemos jugado [algunos] el juego) las habilidades nuevas de esta generación:

Habilidades:
Las habilidades que vimos en los trailers casi todas eran en reaccion a algo, veamos si todas las nuevas son de esta clase:

Stamina: Boosts the Defense stat when hit by an attack.

Wimp Out: The Pokémon cowardly switches out when its HP becomes half or less.

Emergency Exit: The Pokémon, sensing danger, switches out when its HP becomes half or less.

Water Compaction: Boosts the Pokémon’s Defense stat sharply when hit by a Water-type move.

Merciless: The Pokémon’s attacks become critical hits if the target is poisoned.

Shields Down: When its HP becomes half or less, the Pokémon’s shell breaks and it becomes aggressive.

Stakeout: Doubles the damage dealt to the target’s replacement if the target switches out.

Water Bubble: Lowers the power of Fire-type moves done to the Pokémon and prevents the Pokémon from getting a burn.

Steelworker: Powers up Steel-type moves.

Berserk: Boosts the Pokémon’s Sp. Atk stat when it takes a  hit that causes its HP to become half or less.

Slush Rush: Boosts the Pokémon’s Speed stat in a hailstorm.

Long Reach: The Pokémon uses its moves without making contact with the target.

Liquid Voice: All sound-based moves become Water-type moves.

Triage: Gives priority to a healing move.

Galvanize: Normal-type moves become Electric-type moves. The power of those moves is boosted a little.

Surge Surfer: Doubles the Pokémon’s Speed stat on Electric Terrain.

Schooling: When it has a lot of HP, the Pokémon forms a powerful school. It stops schooling when its HP is low.

Disguise: Once per battle, the shroud that covers the Pokémon can protect it from an attack.

Battle Bond: Defeating an opposing Pokémon strengthens the Pokémon’s bond with its Trainer, and it becomes Ash-Greninja. Water Shuriken gets more powerful.

Power Construct: Other Cells gather to aid when its HP becomes half or less. Then the Pokémon changes\nits form to Complete Forme.

Corrosion: The Pokémon can poison the target even if it’s a Steel or Poison type.

Comatose: It’s always drowsing and will never wake up. It can attack without waking up.

Queenly Majesty: Its majesty pressures the opposing Pokémon, making it unable to attack using priority moves.

Innards Out: Damages the attacker landing the finishing hit by the amount equal to its last HP.

Dancer: When another Pokémon uses a dance move, it can use a dance move following it regardless of its Speed.

Battery: Powers up ally Pokémon’s special moves.

Fluffy: Halves the damage taken from moves that make direct contact, but doubles that of Fire-type moves.

Dazzling: Surprises the opposing Pokémon, making it unable to attack using priority moves.

Soul-Heart: Boosts its Sp. Atk stat every time a Pokémon faints.

Tangling Hair: Contact with the Pokémon lowers the attacker’s Speed stat.

Receiver: The Pokémon copies the Ability of a defeated ally.

Power of Alchemy: The Pokémon copies the Ability of a defeated ally.

Beast Boost: The Pokémon boosts its most proficient stat each time it knocks out a Pokémon.

RKS System: Changes the Pokémon’s type to match the memory disc it holds.

Electric Surge: Turns the ground into Electric Terrain when the Pokémon enters a battle.

Psychic Surge: Turns the ground into Psychic Terrain when the Pokémon enters a battle.

Misty Surge: Turns the ground into Misty Terrain when the Pokémon enters a battle.

Grassy Surge: Turns the ground into Grassy Terrain when the Pokémon enters a battle.

Full Metal Body: Prevents other Pokémon’s moves or Abilities from lowering the Pokémon’s stats.

Shadow Shield: Reduces the amount of damage the Pokémon takes while its HP is full.

Prism Armor: Reduces the power of supereffective attacks taken.

 

Bien, luego de horas escribiendo y buscando la info, lo más probable me siga faltando info o se me haya pasado pero bueh, yo creo que mas resumido no pudo quedar, para la siguiente parte profundizaré ya en los movimientos de utilidad y sus usuarios, los pokes más relevantes de este extraño, bulky y entretenido VGC 17'

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y Para más información los dejo con el canal de Kaphotics y los 5 datamine que ha subido hasta ahora.

たわごと投稿 Homero /vgc/プロ選手
Noh Vimoh ~